19 Ağustos 2014 Salı

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakülesi ile Bulgaristan’da eğitim

 

Dünyanın ikinci en büyük üniversitesi olan Anadolu Üniversitesinin temelleri 1958 yılında akademi olarak atılmış ve 1982 yılında üniversiteye dönüştürülmüştür.  Her alanda en iyisi olmak ve öğrencilerini en iyileri olarak hazırlamak için çalışan Anadolu Üniversitesi, yarım asrı aşan geçmişinde milyonlarca öğrenci yetiştirmiştir. Sahip olduğu teknik alt yapı, kalite düzeyi yüksek ve verimli elemanları sayesinde yükseköğretim alanında birçok ilkleri  ve yenilikleri uygulamaya koymaktadır. Geleceğin eğilimlerine göre hareket eden ve eğitim teknolojilerini günümüze uygun şekilde kullanan dünya çapında lider bir devlet üniversitesidir.

Anadolu Üniversitesi yurt dışında dünyanın sayılı yükseköğretim kurumlarından biridir. İspanya, İtalya, Almanya, Belçika, İngiltere, Polonya, Çek Cumhuriyeti gibi birçok Avrupa ülkeleri ile en fazla öğrenci değişimi gerçekleştiren üniversitedir. Bilimsel, sanatsal ve kültürel alanlarda işbirlikleri ve değişim programları sayesinde değişik kültürleri ve bilgileri farklı ülkelere taşımaktadır.
Anadolu Üniversitesini dünya lideri yapan bir diğer özelliği ise açık ve uzaktan öğretim sistemidir. Açıköğretim Sistemi sayesinde her yaştan, her meslekten ve dünyanın dört bir yanından eğitim görmek isteyen insanların arzusuna yanıt vermektedir. Toplam 11 lisans, 30 önlisans programıyla, ulusal sınırları aşarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Azerbaycan, Makedonya, Kosova, Bulgaristan ve çeşitli Batı Avrupa ülkelerinde yaşayan soydaşlara ve Türkçe bilen herkese eğitim hizmeti götürmektedir.


Bulgaristan’da da 2013 yılından itibaren Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi soydaşlarımıza ve Türkçe bilen herkese eğitim fırsatı sunmaktadır.  Bulgaristan’da 10 bölüm mevcuttur. Lisans programlarından İktisat, İşletme, Kamu yönetimi, Sosyoloji, Türk dili ve edebiyatı, ve Uluslararası ilişkiler; önlisans programlarından ise İlahiyat, Turizm ve Otel işletmeciliği, Dış ticaret ve Halkla ilişkiler ve tanıtım bölümleri arasından tercih yapılabilir. Öğrenciler derse girmeden, ders kitapları üzerinden ve Açıköğretim e-Öğrenme Portalı yardımıyla öğrenim görürler. Sınavlar her dönem 2 tane olmak üzere Filibe’de yapılmaktadır. 


Üniversitesinin verdiği diplomanın önemli bir özelliği ise dünyanın her yerinde geçerliliği olmasıdır.
Anadolu Üniversitesi eğitim anlayışına göre, herkes eğitim hakkına sahiptir. Dünyanın eğitim sorunlarına ve beklentilerine çözüm üreten bu üniversite engelli öğrencilerine eğitim alma imkanları vermektedir. Görme engelli öğrenciler için hazırlanmış olan sesli kitap uygulaması ile ders kitapları dijital ortama taşınmıştır. Bunun yanında, görme engelli öğrencilere sınav esnasında soruları okuyup cevap kağıdını doldurması için, ayrıca ellerini kullanamayan öğrencilere de cevap kağıdını doldurması için görevliler verilmektedir. Yürüme engelli öğrencilerin sınavları ise engelli öğrenciler için tahsis edilmiş binalarda yapılmaktadır. 


Birçok ülkenin örnek aldığı Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi cağdaş çok ortamlı eğitim modelini tüm dünyaya sunmaktadır.  Türkiye’nin tüm bölgelerinde, Batı Avrupa’da, Balkanlar’da, Azerbaycan’da ve Kıbrıs’ta yaşayan ve sayıları 1.5 milyona yaklaşan öğrencilere kaliteli eğitim hizmeti vermektedir. Bu nedenle Anadolu Üniversitesi GLOBAL bir kampüse sahiptir ve dünyanın MEGA üniversitelerden biridir.

Hiç yorum yok:
Write yorum