Kapitan Andreevo sınır kapısının da tır girişlerinde 8, çıkışlarında 5 kantar ve peronla faaliyete geçmesi özellikle Bulgaristan'ın yoğunluğa cevap verememesi nedeniyle Türkiye tarafında oluşan tır kuyruklarını aza indirdi.
Dünyanın en büyük ikinci kara sınır kapısı Kapıkule, pek çok yönden Türkiye'nin Avrupa'ya bağlantı trafiğindeki yükü taşıyor.
Özellikle gurbetçi sezonunda hareketli günler geçiren Türkiye'nin Avrupa sınırındaki Bulgaristan'a açılan sınır kapısı Kapıkule, ihracatta da uzun yol şoförlerinin ilk tercihleri arasında yer alıyor.
Yunanistan ve Bulgaristan üzerinden Avrupa'ya geçiş için tır trafiğine Kapıkule, Hamzabeyli ve İpsala sınır kapılarından izin veriliyor.
Trakya Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, Kapıkule sınır kapısındaki modernizasyon sonrası işlem hacmine yetişemediği tespit edilen Bulgar sınır kapısında da zorunlu olarak modernizasyona gidildi.
Kapitan Andreevo sınır kapısının da tır girişlerinde 8, çıkışlarında 5 kantar ve peronla faaliyete geçmesi özellikle Bulgaristan'ın yoğunluğa cevap verememesi nedeniyle Türkiye tarafında oluşan tır kuyruklarını aza indirdi.
Tır girişlerinde en çok Kapıkule Sınır Kapısı tercih ediliyor. Kapıkule'nin karşısındaki Kapitan Andreevo sınır kapısındaki modernizasyonda, önceki yıllarda da kullanılan sınır kapıları arasındaki zirveyi bırakmayan Kapıkule'nin kullanım oranını daha da artırdı.
Kapıkule sınır kapısındaki son 3 yılın tır giriş ve çıkışları incelendiğinde Avrupa'ya açılan sınır kapılarındaki tır trafiğinin yarısından fazlasını Kapıkule'nin sırtladığı görülüyor.
Salih Baran, AA
Hiç yorum yok:
Write yorum