5 Nisan 2015 Pazar

Ali Yazır: 'Atalarımın kabirleri Bulgaristan ve Yunanistan'da'

 

Ajans Bg, 7 Haziran 2015 tarihinde Türkiye’de yapılacak genel seçimler öncesinde siz okuyucularımıza özellikle göçmen bölgelerinde milletvekilliği adaylığını açıklayan  adayları daha yakından tanımak için yapacağımız röportajların ilkini MHP Bursa Milletvekili Aday Adayı Sayın Ali Yazır ile gerçekleştirdik. Kendilerine sıcak ve samimi sohbeti için teşekkür eder başarılar dileriz.

2014 yerel seçimlerinde belediye başkanlığını kaybetmiş olsanız da partiniz adına büyük bir başarıya imza attınız. Göçmenlerden umduğunuz desteği bulduğunuza inanıyor musunuz?
Milliyetçi Hareket Partisi adayı  olarak  seçimlerde aldığımız oyların değeri,  rakiplerimize baktığımızda  daha iyi anlaşılacaktır. Yıldırım’da  belediye başkanlığı yapmış, Cüneyt Karlık, Ramazan Altınöz ve seçmen desteği olan Ayhan Özbek Bey karşımızdaydı.  Ayrıca  İktidarın tüm gücünü kullanan AKP nin adayı da  rakibimizdi. 
Çok çekişmeli ve heyecanlı  bir seçim yaşadık. Yeterli olmasa da  göçmenlerimizden  azımsanmayacak oy aldık. Ama seçilen Belediye başkanına,  hemşerileri  tulum çıkararak destekledi.  Mesela Millet mahallesinde  yerel seçimlerde AKP nin adayı  göçmen olmamasına rağmen  yine  birinci parti olarak çıktı. Biz göçmenler nedense kendi içimizden  bu tür makamlara  talip olanlara  destek vermekte bütünlük sağlayamıyoruz.  Umarım geçen bir yıl  sonunda,  mevcut  Yıldırım Belediye Başkanı’nın   icraatlarından memnundurlar…   Göçmenler güçlü olmak istiyorlarsa ortak hareket edip kendi insanlarını  destekleme kültürünü yaşatmak zorundalar.
Milletvekili seçilmeniz durumunda göçmen sivil toplum örgütlerinin  ve göçmen halkının gerçekten açılmasını istediği TRT BALKAN için mecliste çalışmalarınız olacak mı? Bunu gündeme getirmeyi ve göçmen derneklerine bu konuda yardımcı olmayı taahhüt eder misiniz?
Milliyetçi Hareket Partisi Türk dünyasının  ülkemiz içindeki tek sesi ve nefesidir. Nerede bir  Türk varsa orada MHP vardır. Dış Türklerin ve özellikle evlad-ı Fatihan olan Balkan Türklerinin,  Ali Yazır olarak  hizmetkarı olmak benim olmazsa olmazım olacaktır. Allah nasip eder de  Meclise gidersem  göreceksiniz  göçmenlerin , vize, Sgk, Bağ kur, denklik, çalışma izni gibi mevcut  sorunlarının  çözümünde başrol oyuncusu olacağım. Sorunlarımızı  Göçmen STK lar ile birlikte çözeceğiz.
Son zamanlarda katıldığınız Bal-Göç etkinliklerinde göçmenlerden büyük ilgi görmektesiniz. Sizce bu ilginin nedeni nedir?
Ben göçmen kültürü ile yetiştim. Balkan Türklerini incelediğimizde belkide çoğu ile  akrabalık  bağımız ortaya çıkabilir.  Ayrıca ben insan sevgisi ile  yaşayan  halka hizmetin Hakka hizmet olduğunu  benimsemiş biriyim. 1989 Göçünde gelen  çok öğrencim oldu. O günlerde  çok mağdur  durumda olan  çok sayıda  velilerime ve öğrencilerime  elimden geldiğince destek oldum yardımcı oldum. O öğrencilerim şimdi  hepsi büyüdü ve beni görünce saygı gösteriyorlar.  Beni de bu  mutlu ediyor.
Bildiğimiz kadarıyla Anneniz Yunanistan , Babanız ise Bulgaristan göçmenidir. Hiç onların doğduğu toprakları ziyaret etme şansınız oldu mu? Olmadıysa özellikle bu dönem de oradaki Türkleri ve o toprakları ziyaret etmek ister misiniz?
Batı Trakya’ya gittim 1999 yılında ama Bulgaristan’a henüz gidemedim. Birkaç kez  gitmeye niyet ettim ama kısmet olmadı. Gitmeyi  çok istiyorum. Büyük dedemin ve büyük ninelerimin mezarları orada. Bakalım kısmet ne zaman olacak?
1989 yılında Bulgaristan’dan  sınır dışı edilip Türkiye’ye göç  etmek zorunda kalan birçok öğrenciniz oldu. O yıllara  ait unutamadığınız bir anınız var mı?
Bu tür soruların cevabı hemen aklına gelmez.  O göç yılında  bir öğrencim vardı. Maddi durumu  iyi değildi.  Ben  görev  yaptığım okulumun bulunduğu mahallede  doğup büyüdüğüm için  çevrem vardır.   Arkadaşlarla  konuştum  okuldaki  durumu iyi olmayan öğrencilerimiz için ismini zekat  müessesi koyduğum bir  fon  kurdum. Toplanan  ayni ve nakdi yardımları  özellikle  dini bayram öncelerinde  durumu iyi olmayan çocukları tepeden tırnağa giydirirdik.  İşte bunlardan biri,  yıllar sonra  sanırım 2003  yılı falandı, odamda oturuyorum genç yakışıklı biri  içeri girdi. Selamlaştık.  Çay söyledim. Ne için geldiğini  kendisini tanıyamadığımı ifade edince  kendini tanıttı.  O zamanın parasıyla  4-5 öğrenci giydirecek parayı bana uzattı. “ Hocam, yıllar önce beni bayramlarda giyindirmiştin. Ben okudum. Eskişehir’de  şu firmada çalışıyorum . Evlendim.  O zamanlar  bu günleri unutmamamızı söylemiştin, bende  unutmadım ve geldim” deyince  gözlerimiz doldu. Bu anı unutamam.
Önümüzdeki dönemde Mecliste nasıl bir Ali Yazır göreceğiz?
Benim yaşantım değişmeyecek yine halkın yanında olacağım.  Onların derdini çözüm noktasında daha çok yorulacağım. Allah kısmet ederse.
Ajans Bg olarak size sorularımıza cevap verdiğiniz için teşekkür ederiz. Okuyucularımıza son bir mesajınız var mı?
Göçmenler  Bursa’ya  çalışma disiplinini, üretkenliği,  tarım ve sanayide çalışkanlığı getirdi. Bursa’da ilk kez at arabasını  1930’lu yıllarda göçmenler  yapmıştır. O günkü modern tarımın örneklerini  Bursa’da uygulamışlardır. Bursa’nın  yönetimine de katılarak  önce Bursa’ya  ve  dolayısıyla  ülkemize  büyük hizmetler yapacaklarına inanıyorum. Çekingen davranmadan  kendi insanlarını desteklemeyi  alışkanlık haline getirmeliler. Yönetim ve karar mercilerinde bulunmayı  istemek zorundayız.
Göçmenler çok büyük bir güç olduklarının farkına vardığı zaman özellikle  Bursa kazanacaktır. Yönetime hakim olmak isteyen  güçler  göçmenlerin  güçlü olduklarını  hissettirmemek için her türlü  iki, üçüncü basamak alanlarında  yetki vererek uyutulmaktadır.
Umarım Bursa’daki göçmenlerimiz  birilerini omuzlarına alarak taşımak yerine kendi insanlarını yetkilendirirler.

Bana bu fırsatı verdiğiniz Teşekkür ederim.  

Söyleşi: Erdoğan Doğu


Hiç yorum yok:
Write yorum